Oboseală uriașă

Astăzi scriu cu ajutorul soției mele Cristina și al colegului meu de servici Beni P. . Beni mi-a zis că astăzi este ziua internațională a scriitorilor și ar fi fain să scriu un articol. Cristina mi-a zis despre starea ei folosind expresia „oboseală uriașă”.

Cel mai probabil și tu ai acum o oboseală MARE, sau cunoști pe cineva cu o astfel de stare.

Ce înseamnă oboseală? Atunci când vrei să stai pentru că simți că ai de făcut un lucru mai mare decât resursele pe care crezi(=simți) că le ai. Atunci când zici:
„Trebuie să mă odihnesc pentru că nu mai pot să continui!”
Adică:
– nu mai simt putere în mine și mi-e grea treaba;
– nu mi se mai pare interesant ceea ce fac și vreau să fac altceva care mă motivează;
– deja e o rutină și nu mai văd scopul; de ce se merită ce fac acum?
– mai există speranță de schimbare pentru persoana în care investesc?
– se mai poate redresa proiectul în care sunt implicat? Mai poate să ajungă un succes și să ne aducă satisfacție?

Pentru o oboseală uriașă ai nevoie de o odihnă mai mare.

La 8 ore de muncă fizică ai nevoie de 3 mese de mâncare plus 7-8 ore de somn plus un fel de plată plus un fel de relaxare(pescuit, citit, pedalat, vânat, scris, …)

La 7 ore de școală ai nevoie de mâncare(3 mese)+somn(8 ore)+motivare(apreciere din familie si prieteni, nota de la profesor, premiere)+deconectare printr-un hobby.

La 10 ore de stat în casă cu copii(jucat, mâncat, spălat, călcat) ai nevoie de o plimbare, de o poveste proaspătă de succes, de o veste bună, de un zâmbet larg și copios, de o adiere de vânt la apusul soarelui, de o îmbrățișare… plus o bombonică sau o floare… plus mâncare(nu singură) plus somn 7-8 ore(nu singură) plus planificarea unei excursii frumoase pentru care economisești.

Pentru oboseală uriașă s-a oferit cineva cu odihnă nelimitată:

Isus zis „Veniți la mine toți cei obosiți și Eu vă voi da odihnă. „

Lasă un răspuns

