Înfățișare sau Dreptate? (1)

”Nu judecaţi după înfăţişare, ci judecaţi după dreptate.”

Ioan 7:24

Am fost student și am avut un profesor. Aveam 3 ore de curs și prima problema era că se desfășurau de la ora 17 la ora 20, adică atunci când deja eram obosit. Deseori prima ora o petreceam doar în compania colegilor așteptându-ne profesorul. După acest timp de așteptare începea o aventură, un concurs, o luptă: Profesorul începea să ne prezinte informația ce o avea scrisă într-un ritm de dictare chinuitor. Când dicta depășea TGV-ul francez chiar și ultrarapidul chinezesc, când lua pauze … puteai să ațipești puțin și tocmai când visai frumos dictarea începea ca un glonț.

Am început să am niște gânduri foarte negative pentru acest profesor, în mintea mea am acceptat pentru câteva clipe chiar să-l înjur. Dar apoi m-am trezit: ”Doamne, nu se poate să am așa gânduri. Scapă-mă!”

În următoarea întâlnire cu profesorul, după ce m-am rugat pentru schimbarea gândurilor mele, am început să văd lucrurile altfel: Domnul profesor este om. Pe lângă slujba de profesor o mai are și pe cea de rector. Pentru cei care nu știu rectorul este un fel de administrator șef al unei universități. Am început să văd pe domnul profesor ca pe un om suprasolicitat, supraglomerat, extenuat, care vine și face un efort să ne predea. Mi s-a făcut milă. Am început să-i doresc binele. Asta da schimbare de gânduri și sentimente.

Cum mi-au fost schimbate mie gândurile? În primul rând nu le-am acceptat pe cele rele, dar cel mai important este descoperirea adevărului referitor la problema mea. Dumnezeu mi-a deschis ochii să privesc lucrurile dintr-o perspectivă de sus, o cunoștintă mult mai largă.

Oricine ai fi și oricine te-ar supăra în orice fel gândește-te:

Persoana aceea nu este singurul vinovat pentru felul în care se comportă față de tine, există o mulțime de lucruri care i s-au întâmplat înainte. Acțiunile sale nu sunt alegerile sale pure, ci alegerile sale din cauza multor factori de influență.

Cel mai important adu-ți aminte că ai de-a face cu un OM: limitat în simțuri, limitat în cunoștințe, limitat în sentimente, slab sub presiune, etc…

One response to this post.

  1. Nu-i rău. Încearcă totuși să vezi dincolo de „coperta” fiecărei persoane pe care o întâlnești de acum înainte.

    Răspunde

Lasă un răspuns

