O saptamana fara Facebook

Da, aceasta saptamana mi-am petrecut-o fara sa intru pe contul meu de Facebook.

In ultimul timp am tot avut indemnul, de la Dumnezeu cred, ca nu am nevoie de Facebook. Astfel m-am decis sa incep sa nu-l mai folosesc si sa vad ce se intampla: Am, sau nu, nevoie de Facebook?

Constatari pana in acest moment:

– in primele zile ma intrebam curios: „Oare ce s-a mai intamplat pe facebook? Au mai aparut ceva comentarii? Si-a pus cineva poze noi?”… Curiozitatea a scazut cu fiecare zi ce a trecut.

– am reusit mult mai usor sa ma focalizez pe citit: am recuperat si am ajuns la zi cu cititul Bibliei dupa programarea pe care o am, am inceput sa citesc o carte noua.

– am mintea mai limpede, mai libera si mi s-au clarificat mai multe idei noi de lucru;

Personal observ ca societatea ne indeamna prin contextul actual sa ne facem tot felul de pancarte pe care sa ne „strigam” dorintele si sa ne desenam autoportretul cat mai bombastic, umflat superficial.

Facebook se dovedeste a fi un cadru social prin multimea de oameni ce-l adopta, totusi comunicarea faceboociana vad ca ne usuca de sentimente si sensibilitate, ne dinamizeaza(agita) indepartandu-ne de comorile ce se gasesc cu rabdare, ne invata ca intr-o zi poti castiga 20 de prieteni, ne obisnuieste cu superficialitatea.

Care este parerea ta despre Facebook? Ce castigi utilizandu-l? Ce ai pierdut din cauza lui?

6 responses to this post.

  1. Nici nu m-am simțit niciodată dependentă de facebook. Am cont acolo doar pentru că uneori îmi poate fi util și mă folosesc de el (prietenii de acolo sunt din real). Frecvența cu care intru este de 2-3 ori pe săptămână. Sunt lucruri mai importante pe care le pot face în loc să stau pe facebook toată ziua (sau pe orice site de socializare) 🙂 Dar alegerea ne aparține…
    „O săptămână fără Facebook „?! …am fost și luni la rând fără el, e simplu pentru mine.
    Probabil, ai facut un lucru mare! Bravo!
    P.S. Înainte de a renunța la el o săptămână, cât de frecvent intrai pe fb într-o zi?

    Răspunde

    • In mod normal intram o data pe zi si stateam cam juma de ora, dar cred ca devenise problema ca intram mai des si stateam mai mult.

      Răspunde

      • Posted by paulin on 30/07/2010 at 1:04 PM

        auziti domnu daca nu va suparati traducetimi si mie cuvintul
        ……….FACEBOOCIANA…………..
        cred ca inseamna fata care boceste sau fata trista
        sau fata palida in limbaj de jargon
        no cum e bine ca ma tochesc daca nu-mi spui

      • Comunicarea facebociana, m-am referit la faptul ca Facebook ne poate modela comunicarea noastra intr-un mod specific.

  2. Posted by dorin c. on 30/07/2010 at 9:11 PM

    Surprinzator, eu am cont pe facebook inca de la inceput iar acum cred ca am cate luni de cand nu am intrat pe contul meu de facebook. Sunt amuzat de diferite cereri de prietenie, fotografii pe care altii le posteaza, comentarii si altele.

    Totusi, in ciuda acestor lucruri, consider Facebook un loc destul de potrivit pentru a transmite anumite mesaje sau a.ti prezenta noutatile. Este uimtor faptul ca tehnologia a avansat atat de mult si impreuna cu ea metodele de comunicare. Mai uimitor este faptul ca odata cu dezvoltarea metodelor de comunicare, comunicarea a saracit foarte mult. Comunicam foarte putin nu mai avem timp de nimeni.

    Răspunde

  3. DRAGA FRATE FELICITARI EU NAM FACEBOOK DAR AM HI5 SI NAM INTRAT DE MULT TIMP PE EL CA STIII TU CUM LA TARA ESTE TREABA TE SALUT CU DRAG SI PE CURIND DZEU CU TINE SI MULTE BINECUVINTARI .ALEX

    Răspunde

Lasă un răspuns

