Sa ai dreptate sau sa iubesti?

In seara asta am urmarit un material extraordinar de bun, realizat de Dan Merchant. Acest om si echipa de langa el au depus o munca titanica ca sa raspunda la intrebarea: De ce Evanghelia dragostei divide America? si de ce atator oameni le vine sa zica: Doamne, scapa-ne de urmasii Tai!

Cand am inceput sa vad acest material mi s-a parut doar un colaj de vorbe puse interesant unele langa altele si nu gaseam intelesul. Pe parcursul materialului au inceput sa mi se deschida ochii ca pe langa enorm de multele noastre doctrine cea mai rea doctrina e : Eu trebuie sa demonstrez ca am dreptate! Si am constatat cu bucurie ca acest material video descopera ca suntem asa de angajati intr-un razboi cultural incat uitam ca toti suntem oameni si sunt atatea lucruri care ne unesc, care ne pot unii.

Si acum am inteles mai bine de ce de cateva zile incoace imi staruie in minte:

„A venit Fiul omului mâncând şi bând, şi ei zic: ,Iată un om mâncăcios şi băutor de vin, un prieten al vameşilor şi al păcătoşilor!” Matei 11:19

si

„Cine zice că rămâne în El, trebuie să trăiască şi el cum a trăit Isus.” 1 Ioan 2:6

Vizionare placuta: Lord, save us from your followers – the movie

2 responses to this post.

  1. Posted by andreeansd on 21/04/2010 at 11:15 AM

    Să iubeşti.

    Răspunde

  2. Posted by Liviu Matei on 07/05/2010 at 6:56 PM

    Petrica,

    Uneori in virtutea acestei idei de a arata dragoste in loc sa aparam dreptatea, se strecoara tot felul de idiotenii pe care nu le sanctionam ca sa aratam ca avem dragoste si ca e loc pt fiecare.
    In discutiile umane pe chestiuni pamantene e foarte nimerit sa fim gata sa lasam de la noi de dragul pastrarii unei relatii bune, chiar daca celalalt are mai putina dreptate decat noi. Dar in cele spirituale e cel mai nimerit sa spunem raului rau si binelui bine indiferent cum am fi priviti. Prefer sa lamuresc un subiect decat sa il las in coada de peste doar ca sa nu ofensez parerile celuilalt.

    Răspunde

Lasă un răspuns

