Sunt roman si nu mi-e rusine!

Da, nu mi-e rusine deloc ca sunt roman. Faptul ca m-am nascut in Romania si traiesc in aceasta tara pentru mine constituie doar o provocare.

Sunt provocat cand privesc la romanii care au realizat lucruri remarcabile:

– inaintasii nostrii care au facut , fapte de vitejie , actiuni de credinta, lucrari intelepte … sunt provocat sa lupt pentru libertate si dreptate cand privesc la Mircea cel Batran, Iancu de Hunedoara, Mihai Viteazul, Stefan cel Mare. Sunt provocat sa cred in Dumnezeu in orice situatie cand privesc la jertfirea lui Constantin Brancoveanu, Nicolae Steinhardt, Richard Wurmbrand. Sunt provocat sa muncesc intelept cand privesc la lucrarile lui Mihail Sadoveanu, Tudor Arghezi, Traian Vuia, Henri Coanda, Aurel Vlaicu, etc…

– contemporanii nostrii : programatorii de la BitDefender, tinerii ce castiga la olimpiade internationale, inginerii care descopera solutii inovatoare pentru zborul in spatiu, profesorii care isi fac meseria cu dedicare, parintii care isi cresc copii intr-un mod frumos si corect, etc…

Sunt provocat de asemenea si de romanii care dau/iau mita, de profesorii care-si neglijeaza elevii, de mamele care-si dispretuiesc copii, de tinerii lenesi sau lacomi, de soferii grabiti, de copii nerespectuosi, de angajatii neseriosi la locul de munca, etc…

Traiesc in Romania si sunt provocat sa aleg, in fiecare zi. La fel, exact la fel, este si pentru fiecare german, italian, jamaican, american, canadian, englez, norvegian, haitian, georgian, chinez, tailandez, australian, etc… In fiecare tara de pe Pamant exista oameni care realizeaza lucruri bune si unii care fac lucruri rele, si fiecare om este provocat sa aleaga cum se raporteaza la acestia.

TREBUIE sa raspunzi : Tu de care parte esti? Esti cu noi sau impotriva noastra? Partea care tu o vei alege va creste cu o persoana: TU.

Observatie: Nu se accepta pozitia de observator, spectator sau neputincios. Acestia intra la categoria lenesi sau smecheri.

Text de meditat:

Dumnezeul Care a făcut lumea şi tot ce este în ea este Domnul cerului şi al pământului; El nu locuieşte în temple făcute de mâini şi nu este slujit de mâini omeneşti, ca şi când ar avea nevoie de ceva, El Care dă tuturor viaţă, suflare şi toate lucrurile. Dintr-un singur om, El a făcut fiecare neam de oameni, ca ei să locuiască pe toată suprafaţa pământului, le-a desemnat mai dinainte vremurile şi a stabilit hotare locuinţei lor,  pentru ca ei să-L caute pe Dumnezeu şi, poate, să-L şi găsească, în timp ce bâjbâie după El, măcar că nu este departe de nici unul dintre noi.

Faptele Apostolilor 17:24-27

5 responses to this post.

  1. Da, constituie o provocare la care raspundem in felul nostru.

    Răspunde

  2. Posted by ovidiu on 20/02/2010 at 1:22 PM

    Sunt roman si mi-e rusine!

    Răspunde

  3. Posted by peter on 21/02/2010 at 11:52 PM

    sunt roman si nu imi e rusine,,numele ti-l faci tu ca si om..daca iti e rusine ca esti roman, atunci problema e la tine, in terenul tau..peste tot sunt oameni si oameni..
    sa iti fie rusine de ce esti ca si om,,numele tu ti-l faci, nu tara in care traiesti..nimeni nu e responsabil de actiunile tale decat tu insuti,,tu alegi sa fii ce esti si ce vei deveni..
    sunt roman, sunt om, sunt crestin, copil al lui DZEU,,si sunt fericit si mandru!!

    Răspunde

  4. Posted by cioban cornel on 08/03/2010 at 3:01 PM

    Sunt roman si nu mi-e rusine.

    Daca mi-ar fi rusine ca sunt roman ar insemna sa imi fie rusine de mine, de parintii mei, de bunicii mei, de toata familia mea, de inaintasii mei, de biserica mea, pastorii mei, prietenii mei romani etc….

    Pe de alta parte, cei care privesc in strainatate si cred ca e mare mandrie sa apartii acelor popoare sunt convins ca nu cunosc prea bine minusurile lor.
    De la distanta alte natiuni pot sa para grozave dar daca am trai intre ei am vedea ca sunt multe minusuri si in dreptul lor. Pana la urma noi cunoastem foarte bine tot ce este negativ si respingator in poporul roman pentru ca aici am trait.
    Asta nu inseamna ca nu exista multe lucruri rusinoase si in alte popoare.
    Si nici nu inseamna ca trebuie sa ne fie rusine ca suntem romani.

    Pana la urma sa iti fie rusine ca esti roman inseamna sa iti fie rusine de alegerea pe care a facut-o Dumenzeu si nu cred ca asta e o atitudine corecta. Mai degraba sa incercam sa vedem de ce a ales Dumnezeu sa ne nastem in Romania? Daca vom gasi raspunsul nu ne va fi rusine ca suntem romani.

    Bless all !

    PS. Petrica felicitari pentru blog si Doamne ajuta!

    Răspunde

  5. Mandru? De unde pana cand? Filosofie si istorie stim toti, dar de mandrie ar trebui sa se intrebe fiecare pe el insusi. O merita? N-o merita? Esti mandru ca te-ai nascut? N-ai de ce, pentru asta trebuie felicitata mama ta si doctorii care au ajutat-o, daca au ajutat-o. Dar meritul tau care este? Eu nu pot sa fiu mandru de ce-a facut Stefan cel Mare, care nici macar nu stia romaneste, sau sa fiu mandru c-a iesit Dragulescu campion mondial la gimnastica. Nu l-am antrenat eu. Ar trebui sa ne mandrim cu ce facem noi, nu cu locul de unde venim, asta-i o prostie.

    Răspunde

Lasă un răspuns

