Planificarea

Toţi ne facem planuri. Fie că ne plănuim cum să scăpăm de probleme: boală, lipsă de bani, lipsă de prieteni, etc… fie căutăm să facem ceva creativ şi motivant în viaţă: să întemeiem o familie, să zidim o casă, să ajutăm oameni, să avem o carieră, să schimbăm o societate, etc…Toţi avem dorinţe şi ne stabilim planuri pentru a le duce la îndeplinire.

Cel mai uşor, dar fără efect, este să alegem planul aşteptării prin care să cadă într-o pară mălăiaţă dorinţa împlinită.

Cel mai eficient este să acţionăm după ce vedem ce resurse şi ce potenţial avem, şi cum putem să le folosim pe acestea în contextul în care ne aflăm.

Planificarea corectă, care are sanşe mai mari de producţie, nu este o acţiune superficială ci un studiu atent urmat de o structurare pe etape a acţiunilor şi o administrare echilibrată a resurselor.

Personal, Dumnezeu m-a călăuzit treptat cum să-mi fac planurile în viaţa mea începând mai ales din cadrul facultăţii. Temperamentul meu din naştere fiind unul de sangvin a fost nevoie să învăt mult din consecinţele acţiunilor făcute în grabă. Cel mai important aspect este răbdarea. Răbdarea nu înseamnă doar a aştepta ci mai mult a persevera, a face o acţiune în mod constant.

Cât timp am fost student la Facultatea de Inginerie Electrică – specializarea Calculatoare –  am învăţat pe lângă multă teorie despre calculatoare şi să-mi observ potenţialul meu specific în largul domeniu IT. Astfel am văzut prima dată că îmi place limbajul Java, apoi C#. Asta în 5 ani de facultate. Acum după mai bine de 1 an de muncă în domeniul IT am descoperit că mă descurc cu plăcere şi la lucrul cu baze de date, fie că lucrez utilizând SQL Server cu C# fie folosind PHP cu mySQL.

Când am început liceul de Informatică nu aveam nici o idee ce voi lucra peste 9 ani, adică astăzi. Din clasa a 10-a am început să înţeleg informatica şi pe parcursul anilor m-am rafinat.

Dacă la început mi-am planificat să văd la ce sunt bun în informatică am ajuns ca acum să mă gândesc în ce mediu să lucrez şi cu ce fel de oameni. Împreună cu toate eşecurile, greşelile, corectările, reuşitele…planificarea a devenit pentru mine un proces continuu în viaţa de zi cu zi, lună de lună, an de an.

V-am povestit despre planificare pentru că astăzi am făcut un studiu biblic despre aceasta împreună cu tinerii din Biserica Speranţa din Suceava şi un verset care m-a motivat mult pentru planificare este: ” Dar cel ales la suflet face planuri alese şi rămâne statornic în ele.” (Isaia 32:8 – NTR)

Vă doresc tuturor ca Dumnezeu să vă dea înţelepciune pentru o viaţă planificată după voia Lui!

3 responses to this post.

  1. Posted by Marius Zărnescu on 11/01/2010 at 2:57 PM

    Am lansat blogul Max Lucado Romania. http://maxlucadoromania.wordpress.com/. Articole in limba romana, devotionale zilnice, saptamanale, video si in curand multe altele.
    Sunteti interesat sa facem schimb de linkuri? Daca da, va rugam sa ne anuntati. Dumnezeu sa va binecuvanteze!
    Echipa Max Lucado Romania.

    Răspunde

  2. […] 32:8 – NTR Inspirat de acest verset am scris mai demult un articol despre planificare. 47.646719 26.245066 Rate this: Imparte la prieteni:TwitterEmailPrintLike this:LikeBe the first […]

    Răspunde

  3. Posted by Corneliu Olan on 01/09/2011 at 8:38 PM

    ”Putem face planuri dar nu pedicții” așa spunea un judecător în sala de tribunal.
    Se pare că avvea dreptate.

    Răspunde

Lasă un răspuns

