Reacţie electorală – 2 : Sentiment şi raţiune

Vreau să merg la vot sau simt că trebuie să merg la vot?

Personal răspund Da la ambele întrebări. După cum aţi putut citi în Preşedintele şi creştinii, articol ce-mi descrie punctul de vedere faţă de alegerile prezidenţiale şi referendum, am o convingere clară asupra necesităţii participării. Vreau să merg la vot pentru că accept că aceasta este voia lui Dumnezeu şi consider că ar fi o neascultare faţă de El dacă nu aş merge. Simt că trebuie să merg la vot pentru că astfel simt că sunt la locul unde mă vrea Dumnezeu şi implicit Dumnezeu este implicat în această acţiunea: Mă bucur să ştiu că nu voi intra singur în cabina de vot – cu mine va fi Tatăl meu ceresc.

Vreau să votez un candidat deoarece consider că există un om care trebuie să fie preşedinte. Am vorbit despre posibilitatea de a lăsa buletinul de vot alb, care înseamnă abţinere, însă aceasta nu este valabilă pentru mine deoarece eu sunt decis.

Simt să votez un candidat pentru că sunt influenţat de prestanţa sa publică din ultimii 5 ani. Campania sa electorală este o continuare a ceea ce a făcut şi afirmat până acum şi nu este o „transformare” de imagine valabilă doar în timpul campaniei electorale.

PS: M-am bucurat să urmăresc dezbaterea televizată ce a avut loc între Traian Băsescu, Mircea Geoană şi Crin Antonescu. A fost una cu manifestări civilizate şi m-am bucurat pentru fiecare dintre ei să văd că au depus un efort de a oferi un mesaj frumos către telespectatori. Dumnezeu să-i binecuvinteze.

8 responses to this post.

  1. Posted by peter on 22/11/2009 at 8:35 PM

    sa merg la vot? ok, daca dintre candidatim exista cineva integru, si deosebit, care urmareste sa facavoia lu DZEU,,dar asa, pentru ce sa merg la vot? pt ce?? ce schimb? cu ce ajut? fac doar jocul unor oameni lipsiti de scrupule, carenu doresc nimic altceva decat sa aiba puterea si avantajele ce decurg de aici.
    nope,pana cand oameni deosebiti, care il iubesc pe DUMNEZEU vor dori sa conduca acest popor roman, nu are rost sa votez..sa votez ce?? prefer sa stau deoparte,

    argumentele date mai sus de petrica, nu ma conving,, ba chiar, din contra,,si prestatia data de cei tri candidati este una de ipocrizie si minciuna, nu stiu ce anume ar fi trebuit sa ma imresioneze placut la ei,,

    iar, cat despre prestatia presedintelui dinainte, in timpul celor 5 ani, cate lucruri au fost facute pt tara, cat de mult i-a pasat de noi, crestinii, ce loc ocupa DZEU in prioritatile lor,
    sorry, petrica, argumentele tale suna atat de ….demagogic, ..pacat…

    Răspunde

    • Posted by petruburac on 22/11/2009 at 10:56 PM

      Argumentele sunt luate din Biblie. Te rog sa le contrazici cu Biblia, altfel putem sustine mai departe ca exista argumente clare biblice ca TREBUIE sa mergi la vot. In situatia ta este precizat clar ca exista optiunea de a te abtine printr-un vot alb care se contabilizeaza.

      Răspunde

    • Posted by petruburac on 22/11/2009 at 10:59 PM

      DEMAGOGÍE, demagogii, s.f. Înșelare a opiniei publice prin promisiuni mincinoase, discursuri bombastice etc., practicată de cineva pentru a-și crea popularitate; purtare de demagog. – Din fr. démagogie.
      Sursa: DEX ’98

      Argumentele mele suna demagogic, adica cu dorinta de inselare? Am promis eu ceva prin argumentarea necesitatii de a merge la vot? Eu am argumentat ca TREBUIE sa mergem la vot nu ca va fi mai bine dupa ce mergem!

      Răspunde

  2. Posted by peter on 22/11/2009 at 8:47 PM

    inca ceva..DUMNEZEU e in cabina de vot cu noi, atunci cand cel caruia ii dam votul este un om dupa voia LUI,,daca acel om, isi propune sa il onoreze pe DUMNEZEU prin tot ce face..dar asa,,,care dintre acesti candidati sunt oameni integri, cinstiti, dedicati,,,

    nu mai vreau sa fiu un naiv,,am fost prea mult timp unul..am sa ma rog ca DZEU sa ridice oameni care sa fie dupa voia LUI..si atunci o sa imi pot da votul acelui om.pana atunci, ce rost are sa imi irosesc timpul? doar sa ajut sa vina la putere un om care isi va petrece timpul de guvernare marindu-si averea personala si dand legi care sa i ajute in afacerile lor,,,

    cam atat…

    Răspunde

  3. Posted by peter on 24/11/2009 at 12:24 AM

    niciodata nu am spus ca prin ceea ce ai argumenta, ai dori sa inseli..dar, din pacate, fiecare argument pro implicare in politica, atata timp cat nimeni dintre cei ce il iubesc sincer peDUMNEZEU,nu sunt acolo, sa ne reprezinte, suna asa, fie ca dorim sau nu,,
    no hard feelings..

    Răspunde

  4. Tu argumentezi neimplicarea in politica ca nu exista acolo oameni care sa-L iubeasca pe Dumnezeu, dar acesta nu cred ca e un argument care sa combata argumentele biblice de a ne implica.
    Ceea ce spui tu inseamna a judeca dupa infatisarea lucrurilor si nu dupa adevar. A judeca dupa adevar nu inseamna doar a face caracterizarile 100% ale candidatilor, oricum doar Dumnezeu poate asta, CI inseamna a judeca dupa cum judeca Dumnezeu.
    Cei care sunt calauziti de Duhul lui Dumnezeu, crestini, actioneaza dupa voia lui Dumnezeu.
    Ca daca ar judeca Dumnezeu dupa logica ta atunci maine nu ar mai ploua nicaieri pe pamant.
    Eu nu votez oamenii doar dupa merite ci si dupa cum cred/simt ca Dumnezeu doreste.

    Si implicarea in politica a crestinilor e ca orice implicare a crestinilor: are si impotrivire. Bine ai venit.

    Răspunde

    • dumnezeu priveste la oameni ce fel de inima au noi privim la fata si sintem usor de manipulat
      dar cred ca voia lui dumnezeu este sa ne integram in societate ca modele de credinta si incredere pt ca el daca vrea sa ridice pe cineva ridica si daca vrea sa coboare coboara dar noi tre sa ne facem datoria de a vota este o datorie cetateneasca

      Răspunde

Lasă un răspuns

