Implinirea nevoilor

1027998_47045180Un prieten bun mi-a zis azi ca sunt egoist cand zic „Vreau ” in propozitii de genul „Vreau sa ma bucur cand aflu ca ai reusit la licenta.”

In drum spre casa ma gandeam ca destul de des aud despre implinirea nevoilor, in sensul ca lipseste. Fie ca Guvernul nu implineste nevoile cetatenilor, fie ca slujitorii din Biserica nu se gandesc si nu slujesc nevoilor noastre, fie ca parintii nu se gandesc la nevoile tinerilor…

Ca tanar m-am gandit la nevoia mea de a ma casatori, de a avea servici, de a sti ce vrea Dumnezeu sa slujesc pentru El… Nevoile mele! Golurile mele! Trebuintele mele!

Ceva ciudat totusi, cred ca una din nevoile noastre este sa implinim nevoile altora. Am experimentat o bucurie speciala, unica, de implinire atunci cand am vazut pe cineva satisfacut, bucuros ca nevoia lui a fost rezolvata. Personal am nevoie sa implinesc nevoile altora.

TU ce zici? Simti nevoia aceasta, simti ca trebuie sa lucrezi ca altii sa fie impliniti?

…să vă aduceţi aminte de cuvintele Domnului Isus, care însuşi a zis: „Este mai ferice să dai decât să primeşti.” (Faptele Apostolilor 20:35)

3 responses to this post.

  1. Posted by artistu05 on 21/06/2009 at 4:54 PM

    Treaba cu egoismul e asa subiectiva incat nici cand lucrezi la nevoile altora nu poti fi sigur ca nu o faci tot din egoism. Daca e o nevoie a ta sa-i ajuti pe ceilalti, inseamna ca-i ajuti tot din nevoia ta de a-i ajuta. Insa, e un egoism mai nobil daca pot sa zic asa 😀

    Răspunde

  2. Posted by petruburac on 21/06/2009 at 5:19 PM

    Nevoia nu e o dorinta e o nevoie! E ca setea sau foamea, iti vine.
    Eu doresc sa remarc in acest articol ca e posibil sa avem aceasta nevoie de a implini nevoile altora, si noi sa nu fim constienti de aceasta nevoie. Sa simtim ca trebuie sa facem ceva si sa nu stim ce anume.

    Răspunde

  3. Posted by Constantin on 28/10/2013 at 7:09 PM

    @ petruburac:

    Rar mi-a fost dat sa citesc asemenea articol intr-o lume egoista.
    Felicitari omule, ai descoperit una din nevoile omului evoluat spiritual: aceea de a implini nevoile altora!

    Biblia spune urmatorul lucru:
    “Fiecare din voi să se uite nu numai la foloasele lui, ci şi la foloasele altora.” (Filipeni 2:4)
    “Să iubeşti pe aproapele tău ca pe tine însuţi.” (Matei 22:39)
    Daca am privi si spre ceilalti ca sa-i ajutam in nevoile lor, ar fi Raiul pe pamant, pentru ca Raiul este colaborare şi altruism, iar Iadul este competiţie şi individualism.

    „Am experimentat o bucurie speciala, unica, de implinire atunci cand am vazut pe cineva satisfacut, bucuros ca nevoia lui a fost rezolvata.”
    Aici trebuie sa te atentionez. Nu trebuie sa cauti sa faci bine pentru a simti acea bucurie.
    Acea bucurie care deriva din facerea binelui, ia-o mai mult ca o consecinta, nu ca un scop.
    Altfel, atunci cand vei face bine cuiva, iar acea persoana iti va intoarce rau si nu vei mai simti acea bucurie, s-ar putea ca sa iti schimbi parerea si sa nu mai vrei sa faci bine.
    Binele trebuie facut neconditionat, chiar daca persoana careia ii faci bine iti va intoarce rau. Aceasta este o dragoste matura.

    Răspunde

Lasă un răspuns

